sobota 4. marca 2017

On overthinking.

Hey guys.
So basically I had an idea about this post for a longer time, I just didn't feel like writing anything because I felt like I'm lacking pictures. Which I totally am, excuse that, but there was no time to go for a proper photo shoot as I was sick and weather's been pretty shitty. So yeah, sorry about that.

Ahojte. Nápad na dnešný príspevok vo mne rezonoval už veeľmi dlho , ale moja výhovorka prečo som nepostla je - nedostatok obrázkov. Budete sa s tým v tomto príspevku musieť zmieriť, počasie je celkom zlé a ja sama som sa práve vyliečila z choroby. Takže sa ospravedlňujem.


Anyways, today's post is gonna be about something I personally find very relatable - in fact , situations in this post are all my very own experiences. So I happen to be what people call an overthinker. Now, if this term is new or strange to you - basically I am someone who likes to not only think, but analyze almost everything - actions , people, events to an extend where it is no longer necessary or real , it's just a pure overthinking, I know what some of you people may think - this is a brilliant feature to be! It's true, overthinkers happen to be very creative and intelligent people who are worth being your friends, cause they're always prepared with their perfectly prepared plans!
Or you might think they.. sorry, we are mostly anxious people with no friends always home locked in our own minds and universes, too scared to go out and live in a real world.

Každopádne, dnešný príspevok som sa rozhodla napísať o niečom čo sa mňa až bolestivo týka - vlastne všetky situácie sú moje osobné skúsenosti. Takže - ja sama som ten typ človeka , ktorého anglický jazyk nazýva over thinker - niekto, kto všetko premyslí až priveľmi. Takže som presne ten typ človeka, ktorý rozanalyzuje všetko - udalosti, ľudí do bodu kedy je to úplne zbytočné a moja analýza nie je nič iné ako len moje myšlienky. Niekto z vás si možno myslí, že takéto premýšľanie je výborná vec - a sčasti máte pravdu. Títo ľudia sú zvyčajne veľmi kreatívni, inteligentní ľudia ktorých zvyšok spoločnosti charakterizuje ako niekoho kto veci rád a často plánuje. Alebo spoločnosť má predstavu uzavretých, neistých ľudí zamknutých doma vo vlastnej hlave a vlastnom vesmíre - príliš vystrašených žiť v naozajstnom svete.


First of all , the biggest struggle for me as an overthinker is decision making. You probably know I live and study in Denmark, that I participated in that singing competition or just randomly took trips pretty much everywhere available. Well, I must tell you something - I almost happened not to do any of these things, Not because I didn't want to, not because of a reasonable arguments such as terrorist attacks, or feeling of missing home, but simply because all of them seemed to me as such bad ideas! My advice for you if you happen to be an overthinker and you're forced to decide for yourself - risk as much as you can. You can always come back from where you've started, but if you'll never try you'll never know, Oh and don't you ever dare to write pluses and minuses, don't. It won't help in our case, or at least it never did in mine. See, when I make a decision that's pretty risky etc., I already know it might not be the best idea. I am very aware of everything that may happen , because I most likely already overthought it but seriously, if you're concerned just always go for an experience and don't expect too much.

Poprvé, najväčší stres pre niekoho ako ja je sa rozhodnúť. Pravdepodobne viete, že žijem a študujem v Dánsku, podarilo sa mi zúčastniť jednej speváckej súťaže alebo sa náhodne odcestovať kamkoľvek kde sa dalo. Nuž, musím sa vám priznať - všetky tieto "rozhodnutia" boli veľmi blízko k tomu aby sa vôbec nestali. Nie pretože som nechcela, nie pretože som mala nejaký dobrý argument ako teroristi alebo že mi chýba domov - ale všetky tieto "dobrodružstvá" zneli ako kopa zlých nápadov.  Moja rada - ak ste ako ja a musíte sa rozhodnúť o niečom dôležitom, riskujte čo najviac čo sa dá. Vždy sa môžte vrátiť, ale ak to neskúsite nuž tak ste si prekašlali šancu ;) Och a nikdy si nepíšte plusy a míusy. Nepomáha to , mne to nikd nepomohlo. Ak sa mám rozhodnúť a niečo mi znie ako risk - ja už dopredu viem , že je to zlý nápad a som si vedomá čo sa môže všetko stať, pretože už som to dávno dopredu rozanalyzovala, ale vážne - ak máte akékoľvek obavy spravte to bez očakávaní s cieľom mať skúsenosť.

There ain't a worse thing for an overthinker than to have a crush on someone. Okay, maybe being in love is worse but I can't say much about that one.See , when you're shy there is still hope for you - you might grab up some balls and ask that special someone out even if it's gonna cost everything in you. And if you're an introvert you're more likely gonna end up being asked yourself, I have no idea why. But as an overthinker - you're basically screwed. My experience with crushes is literally the same all the time. Let's not count good looking people you meet everyday but someone rather special who I happen to really like. Basically, there are like two possible scenarios. If that person talks to me I assume that they friendzoned me forever, and so eventually I'll end up friendzoning them and completely stop liking them because they'd probably never like me at first place. If that person doesn't happen to talk to me I am never gonna start a conversation ever because - well, if they liked me they'd talk to me first. In both scenarios, I keep thinking about my lovely crush to that extent I eventually stop liking them, without them giving me any reason to do so.

Pre ovethinkera nie je nič horšie, ako ked sa nám niekto začne páčiť. Dobre , možno ešte horšie je sa zamilovať ale o tom veľa neviem. Pretože ak ste hanbliví, máte stále nádej že nájdete odvahu a pozvete toho niekoho výnimočného von aj keď to bude stáť vaše "všetko". A ako introverta vás niekto pozve von len tak sám od seba - introverti sú zvyčajne celkom atraktívni. Ale ako overthinker ste celkom v prdeli. Moja skúsenosť s týmto je zvyčajne vždy rovnaká - a nechcem teraz zarátať dobre vyzerajúcich ľudí ktorých stretávate každý deň, skôr niekoho dosť výnimočného na to že sa mi naozaj páči. V mojom živote sú dva scenáre - ak sa táto výnimočná osoba so mnou začne rozprávať vidím sa ako ich kamarátka a tak robím to isté, pretože ja som sa im nikdy nepáčila tiež. A ak sa so mnou táto osoba nerozpráva ja konverzáciu nezaťnem , pretože ak by to bolo vzájomné predsa by sa so mnou rozprávali no nie? Každopádne, vždy to skončí tak, že sa mi táto špeciálna osoba prestane páčiť úplne, pretože to "premyslím" do nekonečnej miery bez akéhokoľvek dôvodu z druhej strany.

Wanna more? Okay. As an overthinker, I can't decide what to wear like ever. I often struggle when it comes to paying attention to one and only thing as I'm very often wondering about something I did
 hours ago. I'm guilty of over analyzing lyrics and thinking of songs and movies  way too much. I also love philosophy as to me many of these guys were just very smart overthinkers (just like me.). I'm being very annoying because I always apologize for everything and to everyone because I assume to think everything is my fault.

Ďalší problém  - nedokážem sa rozhodnúť čo na seba. Mám problém udržať pozornosť a premýšľam o niečom , čo sa pravdepodobne stalo pred hodinami. Často príliš analyzujem texty piesní a filmy viac ako je zdravé. A milujem filozofiu, pretože títo páni boli pre mňa neobyčajne múdri over thinkeri. A som veľmi protivná , pretože sa neustále ospravedlňujem za všetko a každému, pretože "všetko je moja chyba."




Also, I'd like to speak to all of you overthikers reading this. Don't be too harsh on yourselves, please. I know what I'm talking about, trust me. You are good enough and you're not a disappointment. Please don't ever underestimate yourself. Don't be too anxious about meeting new people , if you don't feel good enough in a society you're a part of then just don't be anymore, find a new one. If you think you're loosing people - it's most likely not your fault, or if so you are not the only part that made a mistake. So if you happen to overthink your own self next time, just be aware that your extremely loud mind don't have to be your enemy. Write, paint , make music - do everything to let your mind out, because it's most likely worth it.


Pre všetkých "over thinkerov" ktorí toto čítate. Nebuďte na seba príliš tvrí, prosím. Viem  o čom hovorím. Ste dosť dobrí a nie ste sklamanie, prosím  nepodceňujte sa toľko. Nebuďte príliš nervózni zo stretávania nových ľudí, ak sa necítite dobre v spoločnosti kde ste nájdite si novú. Ak máte pocit , že strácate ľudí - zvyčajne nie ste len vy ten kto urobil chybu. Takže ak nabudúce budete o niečom príliš premýšlať nezabudnite , že vaša extrémne hlučná hlava nemusí byť váš nepriateľ. Píšte, maľujte, skladajte hudbu, dostante vaše myšlienky zo srba von, pretože to pravdepodobne stojí za to.

Wow, I hope I made some sense, this post was done in less than half an hour - that usually doesn't happen. Have a great day all of you, I'll talk to you very soon :)

Dúfam, že tento príspevok dával aspoň nejaký zmysel , pretože bol napísaný za menej ako pol hodinku, čo sa často nestáva. Prajem ešte krásny deň . ozvem sa vám veľmi skoro. 

Veronika.




4 komentáre:

  1. Pekné , teším sa na ďalšie príspevky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fuu, ani nevieš ako si ma potešila týmto príspevkom... Sama som v tejto oblasti často nerozhodná. Stále premýšľam a všetko musím mať naplánované do detailu, avšak často to beriem aj ako výhodu, no niekedy nám to môže dosť pokašľať život... Ale aj ty si skrátka príklad toho, že sa netreba báť robiť to čo chceme:) Nádherný článok❤️

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A aby si sa teda nenudila, tak ak chceš môžeš si pozrieť môj blog:) Lifeofbasicgirl.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť